Jakub Matuška aka Masker

They Met in front of the Shop Window / Potkali se před výlohou, 2022250 x 130 cmacrylic on canvas
A Flower in a Purple Vase (Blue Background) / Květina ve fialové váze (Modré pozadí), 2022150 x 130 cmacrylic on canvas
Stone I (Leg) / Kámen I (Noha), 202360 x 60 cmacrylic on canvas
Stone V (Arm) / Kámen V (Ruka), 202380 x 70 cmacrylic on canvas
They Met in front of a Shop Window and He Was Staring as if He Couldn’t Stop / Potkali se před výlohou a čuměl, jakoby neuměl skrývat své pohledy, 2023100 x 100 cmacrylic on canvas
They Met in front of a Shop Window and the Ear Grew Bigger / Potkali se před výlohou a ucho se zvětšilo, 2023100 x 100 cmacrylic on canvas
They Met in front of a Shop Window and He Was Staring as if He Was about to Press a Button / Potkali se před výlohou a čuměl, jako by měl zmáčknout tlačítko, 2023100 x 100 cmacrylic on canvas
They Met in front of a Shop Window (The Blond Guy) / Potkali se před výlohou (Blondýn), 2023100 x 100 cmacrylic on canvas
Stone IV / Kámen IV, 202340 x 70 cmacrylic on canvas
In the Bush / V keři, 2023170 x 140 cmacrylic on canvas
Stone III / Kámen III, 202350 x 50 cmacrylic on canvas
Water Sprite II (Once You Enter the Element, You Have to Learn to Swim in It) / Vodník II (Do elementu vstoupíš a už se v něm musíš naučit plavat), 2023190 x 110 cmacrylic on canvas
Unicorn / Jednorožec, 2021–23100 x 185 cmacrylic on canvas
In the Bush II. (Home Alone) / V Keři II. (Home Alone), 2023170 x 150 cmacrylic on canvas

Jakub Matuška aka Masker si získal zvláštní postavení na české výtvarné scéně svým jednoznačně rozpoznatelným ilustrátorským rukopisem, démonickou imaginací i schopností komiksové zkratky. ,,Jaký má člověk být?" je existenciální otázka, která vyzařuje z jádra zdánlivě psychedelických obrazů Jakuba Matušky. Studium tohoto českého rodáka začalo na Akademii výtvarných umění v Praze. Podobně jako řada jeho předchůdců studoval Matuška tradiční učení starých mistrů jako základ své umělecké dráhy. V průběhu studia Matuška čerpal inspiraci z abstraktních vizí španělského malíře Joana Miróa, raně surrealistických děl španělského malíře Pabla Picassa a fantastických triptychů nizozemského malíře Hiermonyuse Bosche. Ve víru neonových pigmentů a amorfních figur Matuška spojil klasické učení starých mistrů s euforickými obrazy současných médií. Zkoumání psychospirituální roviny spolu se sbližováním reality a imaginace je hmatatelné napříč Matuškovou tvorbou. V jeho dílech se opakovaně objevují disociativní profily mlhavých postav proplouvajících výjevy rozplývající se reality. Ačkoli Matuška vytváří pro diváka nadpozemský zážitek, jeho zkoumání městského života a matoucí nejistoty existence zůstává zakotveno v našem současném světě.