Laura Limbourg

Take off time, 2022180 x 140 cmacrylic on canvas
Boot with snake, 202290 x 70 cmacrylic on canvas
Day mission, 2022130 x 100 cm acrylic on canvas
Hand with snake, 202260 x 90 cmacrylic on canvas
Still life with balls, 202285 x 105 cmacrylic on canvas
Self-portrait with balls, 2022130 x 100 cmacrylic on canvas
Ace in the hole, 2022180 x 140 cmacrylic on canvas
Vase I, 2021160 x 300 cmacrylic on canvas

Mladá a úspěšná malířka s belgickými kořeny, která v roce 2022 ukončila studium na Akademii výtvarných umění v Praze. Ještě za dob svých studií stihla získat Cenu kritiky za mladou malbu. Má za sebou stáž na Tchaj-wanu a v USA. V jejích obrazech se často objevují motivy vycházející z autorčiných zálib – tenisových hráči a letadla. Opakujícím motivem jsou ale i prostitutky, spíše sexuální otrokyně. Tomuto tématu se Laura Limbourg věnuje od doby, kdy v rámci jejích cest po jihovýchodní Asii na vlastní oči spatřila rozsah tamějšího sexuálního byznysu. Podtrhuje tak závažnost a rozšířenost problematiky prostituce, sexuální turistiky a zneužívání (nejen) žen na asijském kontinentě. V jejích obrazech jsou patrné i další motivy vycházející z cest do exotických zemí – rostliny a zvířata z džungle, náboženské a kultovní sošky, prvky japonské historické malby, vázy inspirované starým porcelánem. Často najdeme symboly hadů (mučení), tygrů a šelem (ochrana), volavek (svoboda), slunce a duhy (lepší nové dny), vázy (ženskost, křehkost) či palem, květů a listů (exotika). Laura Limbourg umí pracovat rychle, především vytrvale, protože obrazy nesmí při procesu tvorby úplně zaschnout, jedině tak lze dosáhnout efektu rozpíjení, který je pro autorku tak typický. Maluje přímo na plátno, bezprostředně bez přípravných skic. S oblibou využívá ředěných akrylových barev, olejových pastelů či akvarelů, jejichž slévání a vpíjení vysvobozuje výjevy z doslovné popisnosti. K efektu rozostřených kontur, prachovosti a jakési průhlednosti barev přispívají i nenašepsovaná plátna nebo hedvábí, které Limbourg vypíná do rámů a následně jej pokrývá malbou, čímž vytváří atypické poloprůsvitné obrazy. Plátno pak evokuje malbu na papír. Její styl je suverénní a osobitý, a ač mohou její malby na první pohled působit provokativně či příliš explicitně, Limbourg skrze něj otevírá silná a důležitá témata, která si zasluhují celospolečenskou pozornost.